Kung Fu
Φόρμες
Forms και san sik
1) εστίαση στην δομή του σώματος μέσω βασικών γροθιών, στάσης, στροφής και ασκήσεων βηματησμού
2) θεμελιώδης κυκλικές κινήσεις και αλλαγές χεριών, που είναι τα βασικά εργαλεία για την παρακολούθηση και την προσαρμογή
3) εκπαίδευση ευαισθησίας και τεχνικές συνδυασμού.
Όλες οι τεχνικές του wing chun έρχονται απο τις Forms και το San Sik. Ανάλογα με την καταγωγη, την εστίαση, το περιεχόμενο και την πρόθεση της κάθε μορφής μπορεί να υπάρχουν σαφείς διαφορές οι οποίες θα έχουν και εκτεταμένες επιπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ορισμένες διαφορετικές ιδέες σχετικά με το τι αποτελεί εξέλιξη απο form σε form, οποτε μόνο μια γενική περιγραφή του τι καλύπτει η κάθε μία είναι δυνατόν να γίνει εδώ.
Άοπλες
Siu Lim Tau
Η πρώτη και πιο σημαντική μορφή του wing chun. Η Siu Lim Tau είναι το θεμέλιο της τέχνης από το οποίο όλα τα επόμενα στάδια και τεχνικές εξαρτώνται. Οι θεμελιώδεις κανόνες της ισορροπίας και της δομής του σώματος θα αναπτυχθούν εδώ. Ορισμένα παρακλάδια του wing chun βρίσκουν την συμμετρική στάση ως τη θεμελιώδη στάση για να αγωνίζονται, ενώ άλλα ως μια στάση εκπαίδευσης που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της τεχνικής.
Chum Kiu
Biu Tze
Ξύλινη Κούκλα
Muk Yan Jong
Η Muk Yan Jong μορφή γίνεται σε μία «ξύλινη κούκλα», ένας χοντρός ξύλινος κορμός με τρία χέρια και ένα πόδι τοποθετημένο σε ελαφρώς ελαστικό πλαίσιο που αντιπροσωπεύει ένα σταθερό ανθρώπινο αντίπαλο. Αν και εκπρόσωπος του ανθρώπινου αντίπαλου, το ανδρείκελο αυτό δεν είναι μια φυσική απεικόνιση ενός ανθρώπου, αλλά μια ενεργητική. Η πρακτική της ξύλινης κούκλας έχει ως στόχο να βελτιώσει την κατανόηση ενός επαγγελματία των γωνιών, θέσεων, και βημάτων, και να αναπτύξει πλήρης σωματική δύναμη. Είναι εδώ όπου οι ανοικτές μορφές χέριων δένουν μαζί και να λειτουργούν ως σύνολο.
Όπλα
Baat Jaam Do
Η μορφή αυτή περιλαμβάνει ένα ζευγάρι μεγάλων "Butterfly Μαχαιριών", λίγο μικρότερα από τα κοντά σπαθιά (Dao). Ιστορικά, τα μαχαίρια ήταν επίσης γνωστά ως Dit Ming Do ( "Μαχαίρια που παίρνουν ζωές"). Η λεπίδα ενός σπαθιού πεταλούδα είναι περίπου όσο μια ανθρώπινη πήχη, το οποίο επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη μέσα μανίκια ή μπότες, και επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία κατά την περιδίνηση και την περιστροφή κατά τη διάρκεια της κοντινής επαφής ενος αγώνα. Τα ξίφη πεταλούδα εξασκούνται συνήθως σε ζεύγη. Ένα ζευγάρι από σπαθιά συχνά θα βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο μέσα στην ίδια θήκη, ώστε να δίνουν την εμφάνιση ενός όπλου.
Το σπαθί πεταλούδα έχει ένα μικρό προστατευτικό ώστε να προστατεύσει τα χέρια του φερόμενου, παρόμοια με αυτή του sai, τα οποία μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να εμποδίσουν ή να αγκιστρώσουν το όπλο του αντιπάλου. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως σιδερένια γροθιά όταν είναι επιθυμητή η μη θανατηφόρο εφαρμογή του όπλου.
Παραδοσιακά, η λεπίδα ενός σπαθιού πεταλούδα είναι αιχμηρά μόνο κατά μήκος του μισού του άκρου του - από τα μέσα της λεπίδας προς την κορυφή. Η λεπίδα από το κεντρικό σημείο και κάτω δεν είναι κοφτερή έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή μη θανατηφόρων επιθέσεων και να εμποδίσει την αιχμηρή πλευρά από το να βλαφτεί.
Luk Dim Boon Kwun
"Μακρύ Κοντάρι" - ένα κωνικό ξύλινο κοντάρι που κυμαίνεται απο 2.5 με 4 μέτρα σε μήκος. Επίσης, αναφέρεται ως "Το κοντάρι του Δράκου» από ορισμένους κλάδους. Για ορισμένους κλάδους που χρησιμοποιούν το μακρύ κοντάρι, 7 αρχές του χρησιμοποιούνται και σε όλη την καταπολέμηση των άοπλων μορφών επίσης.
Chi Sao
Σε ορισμένες καταγωγές (όπως αυτης του Yip Man και Jiu Wan), οι ασκήσεις Chi Sao ξεκινούνμε ένα χέρι που ονομάζεται Dan Chi Sao που βοηθούν το μαθητή να πάρει την αίσθηση της άσκησης, κάθε ασκούμενος χρησιμοποιεί το ένα χέρι από την ίδια πλευρά καθώς αγωνίζονται μεταξύ τους. Το Chi Sao είναι μια πρακτική για την απόκτηση ευαισθησίας, δεν πρέπει να συγχέεται με φιλικό αγώνα, αν και μπορεί να ασκηθεί ή να εκφράζει μορφή μάχης.
chi-gurk
Από άποψη ύλης είναι λογικό οτι το chi gurk αποτελείται από λιγότερες δυνατές κινήσεις σε σχέση με το chi sao, δεδομένου οτι το ένα πόδι μας αναγκαστικά πρέπει να είναι στο έδαφος και άρα έχουμε μόνο ένα όπλο (το άλλο πόδι) μπροστά, ενώ στα χέρια έχουμε ταυτόχρονα και τα 2 χέρια μας στη μάχη. Ενώ φαινομενικά αυτό το κάνει πιο εύκολο, στην πράξη αποδεικνύεται κάτι διαφορετικό. Κάποιος πρέπει να διδαχτεί σημαντικές λεπτομέρεις (αν θέλει να μάθει chi-gurk). Διότι ναι μεν έχει να σκέφτεται κινήσεις για το ένα μόνο πόδι, αλλά απτην άλλη πλευρά, αν χάσει την πρώτη γραμμή άμυνας (το μπροστινό του πόδι), είναι θεωρητικά καταδικασμένη να σπάσει η βάση του (δεύτερο πόδι) διότι δεν υπάρχει δεύτερη γραμμή άμυνας (όπως π.χ. στα χέρια όπου μπορεί να σωθούμε από το wu-sao). Κατά συνέπεια πρέπει να διδαχτεί πώς να μετακινεί τη βάση του, πότε να την μετακινεί, σε ποιες πιέσεις πρέπει να την μετακινεί, πότε να αλλάζει βάση, πότε να επιτίθεται χωρίς να εκθέτει τη βάση του, πότε πρέπει να παγιδεύει τον αντίπαλο ώστε να εκτεθεί αυτός κ.ο.κ. Και αυτά μόνο για τη βάση. Γιαυτό και σε παραδοσιακές ταινίες kung-fu όταν ήθελαν να αποτυπώσουν μάχη με κολλημένα πόδια, η μορφή που έδιναν ήταν μια εντυπωσιακοή μορφή χοροπηδητού με διαρκείς εναλλαγές βάσης.
Κατά συνέπεια το chi-gurk είναι ένας πολύ πολύπλοκος μηχανισμός μάθησης, αλλά πάρα πολύ χρήσιμος και εντυπωσιακός. Πρόκειται για μια μορφή εξάσκησης που δυστυχώς τείνει να εξαφανιστεί. Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται σε διάφορους λόγους. Βασικός λόγος μπορεί να είναι οτι το chi gurk διδασκόταν (στο wing chun) τελευταίο, με αποτέλεσμα πολλοί να τελείωναν τη μακρόχρονη εκπάιδευσή τους χωρίς να έχουν διδαχτεί ποτέ chi gurk. Ένας άλλος λόγος είναι οτι πολλοί έχουν μπερδέψει το chi gurk με τις απλές κλωτσιές και αγνοούν το βάθος των κολλημένων ποδιών. Άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι η αποτελεσματικότητα του συστήματος σε άλλες του τεχνικές, με αποτέλεσμα οι μαχες να τελειώνουν άμεσα και να χρειάζεται σπάνια να "κολλήσουν" τα πόδια με τον αντίπαλο. όποιο και να είναι οι λόγοι, πρόκειται όμως για ένα εξαιρετικό εργαλείο μάθησης, εκγύμνασης, βελτίωσης και γνώσης που δεν πρέπει να λείπει από όποιον επιθυμεί να έχει ολοκληρωμένη γνώση στο wing-chun.